موارد استفاده رفرکتومتر-ضدیخ،عسل،لبنیات،قهوه،اوره،شوری،آبمیوه

پرتوژن ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
رفرکتومتر ضد یخ

رفرکتومتر برای چه مواردی استفاده می شود؟

انکسار سنجی – روش اندازه گیری ضریب شکست مواد توسط رفرکتومتر

رفرکتومتر ابزار ویژه ای است که برای اندازه گیری ویژگی های مایع با استفاده از شکست نور طراحی شده است.

اگرچه در نگاه اول همه رفرکتومترهای نوری یکسان به نظر می رسند، اما در بخش نوری متفاوت هستند. هر مدل مقیاس مخصوص خود را دارد که در آن می توانید مقدار نتیجه را مستقیماً بخوانید یا باید مقدار نتیجه را از مقدار خوانده شده اندازه گیری شده توسط یک رفراکتومتر همه کاره (با مقیاس ضریب شکست یا مقیاس بریکس) محاسبه کنید.

 

خواندن نتیجه خنک کننده مبتنی بر اتیلن گلیکول (مقیاس G11/12 – مقیاس مرکزی سمت راست)

نتیجه: نقطه انجماد مایع اندازه گیری شده 26- درجه سانتیگراد است.اندازه گیری شده توسط انکسارسنج RBC4AB-ATC برای مایعات عامل خودرو).

 

اندازه گیری بسیار آسان است – چند قطره از مایع را روی منشور قرار دهید، صفحه را بازیابی کنید و آن را کمی فشار دهید تا حباب های احتمالی و همچنین هوا از بین برود. نور را نشانه بگیرید و به چشمی نگاه کنید. مرز سفید/آبی را خواهید دید که مقدار اندازه گیری شده را به شما نشان می دهد.
خواندن نتیجه خنک کننده مبتنی بر اتیلن گلیکول (مقیاس G11/12 – مقیاس مرکزی سمت راست) نتیجه: نقطه انجماد مایع اندازه گیری شده 26- درجه سانتیگراد است.اندازه گیری شده توسط انکسارسنج RBC4AB-ATC برای مایعات عامل خودرو).

یک مثال عالی از رفرکتومتر با قرائت مستقیم یک مشخصه مایع ، رفرکتومتر مدل RBC4AB-ATC برای مایعات عامل خودرو است. عیب این رفرکتومتر این است که مقیاس برای مایع بر روی ترکیب دقیق تهیه شده است و اگر مایع اندازه گیری شده ترکیب متفاوتی داشته باشد ممکن است مقدار خوانده شده دقیق نباشد.

مشاهده
کروماتوگرافی ستونی - اصل، روش، کاربردها

رفراکتومتر ها برای اندازه گیری ضریب شکست یا رفراکتومتر برای مقیاس Brix استفاده می شود. با چنین رفراکتومترهایی می توانید تقریباً هر مایعی را اندازه گیری کنید، اما باید بدانید که چگونه مقدار اندازه گیری شده را به مشخصه نظارت شده تبدیل کنید.

ما طیف کاملی از رفرکتومترهای نوری را برای اکثر کاربرانی که می‌توانیم ارائه دهیم،رفرکتومتر های دیجیتال هست.

 

جهت مشاهده محصولات رفرکتومتر اینجا کلیک کنید 

 

چه چیزی را می توان اندازه گیری کرد؟

شما واقعاً می توانید تقریباً هر چیزی را در هر مکانی اندازه گیری کنید.به عنوان مثال در بالا ذکر شد رفرکتومتر برای اتومبیل، کامیون و اتوبوس. در درجه اول برای اندازه گیری نقطه انجماد صفحه شستشو، وضعیت الکترولیت باتری، نقطه انجماد مایع خنک کننده موتور مبتنی بر اتیلن و پروپیلن گلیکول در نظر گرفته شده است. خنک‌کننده‌ها در سیستم‌های خنک‌کننده خودرو، در مدارهای کلکتور حرارتی خورشیدی و در سایر سیستم‌هایی که در معرض دمای انجماد هستند و در جایی که از ضدیخ‌ها استفاده می‌شود، استفاده می‌شود.

نمونه های عملی استفاده از رفرکتومتر

کیفیت مایعات برای انطباق با رویه های تکنولوژیکی مهم است، اعم از صنایع شیمیایی، خودروسازی، صنایع غذایی، مراقبت های بهداشتی، مهندسی و صنایع فلزکاری، دامپروری، کشاورزی و غیره.

  • رفرکتومترها در صنایع غذایی، کشاورزی و تولید محصولات زراعی

  • رفرکتومترها در مراقبت های بهداشتی، دامپروری و دامپزشکی

  • رفرکتومترها در مهندسی مکانیک و صنایع شیمی
  • رفرکتومترها در صنعت خودروسازی

استفاده بیشتر

به نظر می رسد کاربردهای بالقوه بی شماری برای رفرکتومترها وجود دارد. از نظر انکسار سنجی می توان سنگ های قیمتی را تأیید کرد، همه مایعات را که در آن می توانیم کمیت فیزیکی جهانی – ضریب شکست (nD، RI) را تفسیر کنیم، آزمایش می شود.

مشاهده
آیا ویتامین D با دیابت نوع 2 ارتباط دارد؟مطالعه با کروماتوگرافی مایع

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت شناسا پرتوژن در ارتباط باشید.

۰۲۱-۲۲۹۱۹۴۷۴
۰۲۱-۲۲۹۱۹۷۲۰