وزنه های کالیبراسیون استاندارد برای ترازوهای آنالیتیکال

پرتوژن ۱۴۰۰/۱۱/۰۶

وزنه های کالیبراسیون استاندارد برای ترازوهای آنالیتیکال – قابلیت ردیابی، جابجایی و مراقبت

همه شما با جعبه های وزن استانداردی که برای کالیبراسیون ترازوهای آنالیتیکال از روزهای مدرسه خود استفاده می شوند آشنا هستید. چنین وزنه‌هایی در جعبه‌های چوبی عرضه می‌شوند و در شکاف‌های جداگانه داخل جعبه به همراه یک جفت موچین برای جابجایی قرار می‌گیرند. وزن‌های ارائه‌شده نیازهای وزنی اکثر آزمایشگاه‌های تحلیلی را برآورده می‌کنند و شامل وزن‌های زیر هستند: 10 میلی‌گرم (0.01 گرم)، 20 میلی‌گرم (0.02 گرم)، 100 میلی‌گرم (0.1 گرم)، 200 میلی‌گرم (0.2 گرم)، 500 میلی‌گرم (0.5 گرم)، 0.10 گرم، 0.20 گرم. 0.50 گرم، 1.00 گرم، 2.00 گرم، 5.00 گرم، 10.00 گرم، 20.00 گرم، 50 گرم و 100 گرم.

قرائت تعادل مشاهده شده باید در محدوده +/- 0.1٪ از ارزش بازار وزن استاندارد مطابق با الزامات USP 41 باشد. طبق الزامات اجباری، ترازوی توزین باید به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه کالیبره باشد.

 

قابلیت ردیابی استانداردهای وزن کالیبراسیون

استانداردهای وزن کالیبراسیون با گواهی همراه است. چنین گواهی هایی توسط آزمایشگاه های ملی یا بین المللی معتبر توسط نهادهای جهانی مانند NIST، ASTM یا OIMIL صادر می شود. چنین گواهینامه هایی حاوی اطلاعاتی مانند نوع وزن، کلاس وزنی، چگالی مواد، حد عدم قطعیت و کنترل های محیطی در زمان کالیبراسیون هستند. در طول استفاده منظم، وزن‌های استاندارد باید به صورت دوره‌ای در فواصل زمانی معین کالیبره شوند و باید به آزمایشگاه کالیبراسیون معتبر ملی ارسال شوند و گواهی‌های صادر شده باید برای اهداف ثبت حفظ شوند.

جابجایی و مراقبت

همه وزنه های استاندارد از یک تکه فلز یا آلیاژ بدون حفره هوا یا مواد تنظیم کننده خارجی برای پایداری جرم تشکیل شده اند. با این حال، خوانش وزن می تواند در طول زمان به دلیل استفاده نادرست و عدم مراقبت متفاوت باشد. تغییرات معمول مشاهده شده ظاهر خراش یا خوردگی در سطوح میکروسکوپی به دلیل تماس با هوای مرطوب یا اثر انگشت است. افرادی که با وزنه های استاندارد کار می کنند باید اقدامات احتیاطی مانند پوشیدن دستکش برای جلوگیری از آلودگی دست ها یا اثر انگشت و پوشش توری مو برای جلوگیری از ریزش مو و شوره سر انجام دهند. برای جلوگیری از خراشیدگی، وزنه‌های بیشتر را فقط باید با انبر با نوک عاج بلند کنید. استفاده از ماسک صورت نیز از ایجاد اختلال در هوای تنفسی جلوگیری می کند.

مشاهده
آنالیز روغن های روان کننده با دستگاه ICP-OES با دقت بالا

همچنین ضروری است که جعبه های وزن استاندارد را تحت دما و رطوبت کنترل شده نگه دارید، حتی زمانی که از آنها استفاده نمی کنید تا پارامترهای مشخصه تایید شده آنها حفظ شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت شناسا پرتوژن در ارتباط باشید.

۰۲۱-۲۲۹۱۹۴۷۴
۰۲۱-۲۲۹۱۹۷۲۰