پرسش و پاسخ در زمینه کروماتوگرافی مایع HPLC

پرتوژن ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
hplc

پرسش و پاسخ در زمینه کروماتوگرافی مایع HPLC

 

Agilent HPLC چیست؟

کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC) – Agilent Technologies 1260 Infinity. کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC) یک تکنیک در شیمی تجزیه است که برای جداسازی، شناسایی و تعیین کمیت هر جزء در یک مخلوط مایع استفاده می شود.

قیمت  HPLC Agilent چقدر است؟

سیستم HPLC AGILENT 1100 یکی از 25 دستگاه کروماتوگرافی مایع پرفروش است. محدوده قیمت فعلی بر اساس 4 فروشنده در Bimedis:هزینه آن تقریباً از 12000 دلار شروع می شود و با بالاترین قیمت 140000 دلار به پایان می رسد. میانگین قیمت برای سیستم HPLC 1100 AGILENT – 19,261 دلار بر اساس 17 لیست از این محصول.

 

HPLC کدام مارک بهتر است؟

بازار جهانی HPLC به دلیل تسلط بازیگران برجسته بازار، مانند Waters (ایالات متحده)، Agilent (ایالات متحده)، Shimadzu (ژاپن)، Thermo Fisher (ایالات متحده)، PerkinElmer (ایالات متحده)، GE Healthcare (ایالات متحده)، به خوبی تثبیت شده است. Bio-Rad (ایالات متحده)، Merck Millipore (آلمان)، Hitachi (ژاپن)، Showa Denko (ژاپن)، Gilson (ایالات متحده)، Phenomenex (ایالات متحده)، JASCO …

 

چه نرم افزاری برای Agilent HPLC استفاده می شود؟

مجموعه نرم افزار OpenLab Agilent مجموعه ای یکپارچه از محصولات است که شامل مدیریت نمونه، جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل داده ها، مدیریت داده ها، مدیریت گردش کار آزمایشگاهی است.

 

دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا چگونه کار می کند؟

کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC) فرآیند جداسازی اجزا در یک مخلوط مایع است. یک نمونه مایع به یک جریان حلال (فاز متحرک) که از طریق یک ستون بسته بندی شده با یک محیط جداسازی (فاز ثابت) جریان می یابد، تزریق می شود.

 

دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا چیست؟

HPLC مخفف عبارت High Performance Liquid Chromatography است. “کروماتوگرافی” تکنیکی برای جداسازی، “کروماتوگرام” حاصل کروماتوگرافی و “کروماتوگرافی” ابزاری است که برای انجام کروماتوگرافی استفاده می شود.

 

آیا HPLC پرهزینه است؟

هزینه ستون های HPLC می تواند بین 500 تا 1000 دلار آمریکا بسته به ویژگی ستون ها می باشد.

 

هزینه تست HPLC چقدر است؟

60 دلار / نمونه

قیمت اجاره  HPLC چقدر است؟

به طور متوسط، می توانید کروماتوگرافی مایع (HPLC) را با قیمت 349 دلار در هفته، 1304 دلار در ماه اجاره کنید.

 

وزن HPLC چقدر است؟

وزن: 100 پوند (45.5 کیلوگرم)

 

نرم افزار Agilent چیست؟

نرم افزار Agilent OpenLab مجموعه ای یکپارچه برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و به اشتراک گذاری داده ها به روش هایی است که ارزش کسب و کار را افزایش می دهد.

 

چرا از فشار بالا در HPLC استفاده می شود؟

نقش فشار این است که فاز متحرک را از طریق ذرات کوچک بسته بندی شده در ستون کروماتوگرافی هدایت کند. برای انجام این کار، ما باید از یک پمپ فشار بالا استفاده کنیم که بتواند فشار هیدرولیک کافی برای غلبه بر مقاومت بستر پر شده را فراهم کند.

 

HPLC کمی است یا کیفی؟

تجزیه و تحلیل کمی

دستگاه کروماتوگرافی مایع – آشکارساز فرابنفش (HPLC-UV) یک روش آنالیز کمی معمولی است با توجه به طول موج جذب ماوراء بنفش، زمان ماند شستشو و منطقه پیک کروماتوگرافی، محتوای ترکیب را می توان با دقت اندازه گیری کرد.

 

5 قسمت  دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا و عملکرد آنها چیست؟

اجزای اصلی کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC). سیستم HPLC عمدتاً از یک پمپ تزریق، یک نمونه‌گیر، یک ستون کروماتوگرافی، یک آشکارساز و یک دستگاه ضبط و پردازش داده تشکیل شده است. در میان آنها، پمپ تزریق، ستون کروماتوگرافی و آشکارساز اجزای کلیدی هستند.

 

انواع  دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا چیست؟

آنالیزهای HPLC به چهار دسته مختلف تقسیم می شوند: (1) کروماتوگرافی فاز معکوس که در آن فاز ثابت آبگریز است (سیلیکا اصلاح شده با C18)، (2) کروماتوگرافی فاز معمولی که در آن فاز ساکن آبدوست است (سیلیس)، (3) کروماتوگرافی برهمکنش آبدوست، ترکیبی از تکنیک های 1 و 2 و (4) یون کروماتوگرافی

 

دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا چیست؟

ابزار دقیق HPLC معمولاً از 9 جزء اصلی تشکیل شده است: مخزن فاز متحرک/حلال، سیستم تحویل حلال، دستگاه معرفی نمونه، ستون، دستگاه پس ستون، آشکارساز، جمع‌آوری داده‌ها و سیستم خروجی، پردازش شوینده پس از آشکارساز، و لوله‌های اتصالی و اتصالات

مشاهده
بررسی راهکارهای افزایش دقت و کارایی دستگاه اتمیک (AAS)

 

پارامترهای کالیبراسیون HPLC چیست؟

روش استاندارد عملیاتی (SOP) و فرمت/پروتکل برای کالیبراسیون سیستم HPLC (پارامترها عبارتند از: تست فشار، رانش و نویز، دقت نرخ جریان، نمونه‌بردار خودکار با بررسی انتقال، آشکارساز با اندازه‌گیری خطی و غیره)

 

HPLC یا GC کدام بهتر است؟

به دلیل فراریت نمونه و دمای بالای ستون، GC در مقایسه با HPLC بسیار سریعتر اتفاق می افتد. شستشوی GC می تواند از چند ثانیه تا چند دقیقه رخ دهد. در نهایت، سرعت شستشو به نمونه مورد آزمایش و سرعت جریان گاز حامل بستگی دارد.

 

تفاوت بین HPLC  آنالیزی و آماده سازی چیست؟

در سناریوی آنالیزی ، شناسایی هر چه بیشتر اجزای یک نمونه و/یا تعیین غلظت آنها مهم است، در حالی که در حالت آماده سازی اغلب فقط یک یا چند محصول با نیاز به خلوص خاص باید به دست آید.

 

C18 قطبی است یا غیرقطبی؟

ستون C18 نمونه ای از ستون “فاز معکوس” است. ستون های فاز معکوس اغلب با حلال های قطبی تر مانند آب، متانول یا استونیتریل استفاده می شوند. فاز ثابت یک هیدروکربن غیر قطبی است، در حالی که فاز متحرک یک مایع قطبی است.

 

قطبی و غیر قطبی در HPLC چیست؟

فاز ثابت مانند سیلیس باند C18 غیرقطبی است.فاز متحرک قطبی است، معمولا آب و حلال آلی قطبی است. ترکیباتی که بیشترین آبگریزی را دارند بعداً در کروماتوگرام و آنهایی که کمترین آبگریزی را دارند زودتر شستشو می شوند.

 

کدام ستون C8 یا C18 قطبی تر است؟

C18 دارای 18 اتم کربن است در حالی که C8 فقط 8 اتم کربن دارد. C18 دارای یک زنجیره کربن طولانی تر است، اما C8 یک زنجیره کوتاه تر است. C18 دارای ماندگاری بالاتری است در حالی که C8 ماندگاری کوتاه تری دارد. C18 آبگریزی بالاتری دارد، اما C8 آبگریزی کمتری دارد.

چگونه نمونه ها را برای HPLC آماده می کنید؟

ساده ترین شکل آماده سازی نمونه، تزریق مستقیم آنالیت به سیستم HPLC است. حتی اگر این امکان وجود داشته باشد، آماده سازی نمونه مورد نیاز است مگر اینکه تحلیلگر بتواند مستقیماً از ظرف نمونه نمونه برداری کند، که نادر است.

 

چگونه یک نمونه را در دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا اجرا کنم؟

برای راه اندازی دستگاه HPLC:

  1. مطمئن شوید که تمام بافرهای خود را تنظیم کرده اید.
  2. شیر تخلیه را باز کنید و سیستم را به مدت 5 دقیقه تمیز کنید.
  3. نمونه های خود را به سینی نمونه برداری خودکار اضافه کنید.
  4. پاکسازی را متوقف کنید.
  5. شیر پاکسازی را ببندید.
  6. سیستم را با سرعت جریان معمولی (1 میلی لیتر در دقیقه) با بافر خود اجرا کنید تا ستون به مدت 10 دقیقه متعادل شود.

 

آیا HPLC می تواند خلوص را تعیین کند؟

HPLC همچنان پرکاربردترین فناوری تحلیلی به ویژه برای تعیین خلوص است و مقایسه دسته به دسته ترکیبات آماده برای استفاده دارویی

می باشد.

 

دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا کجا استفاده می شود؟

HPLC شکل کروماتوگرافی مایع است که به طور کلی در صنعت داروسازی استفاده می شود، زیرا می تواند نتایج دقیق مورد نیاز را ارائه دهد. نتایج را می توان برای تجزیه و تحلیل کمی و کیفی محصولات دارویی نهایی و مواد تشکیل دهنده آنها در طول فرآیند ساخت مورد استفاده قرار داد.

 

چرا HPLC را با کارایی بالا می نامند؟

HPLC اجازه می دهد تا ذرات بسیار کوچک تری را برای بسته بندی ستون ایجاد کند. این به این معنی است که سطح بیشتری برای فاز ساکن و اجزای عبوری از آن وجود دارد و جداسازی بهتری ایجاد می‌کند. جداسازی بهتر به معنای نتایج بهتر و آنالیز آسان تر است، که HPLC را به یک تکنیک جداسازی بسیار توصیه شده تبدیل می کند.

 

ECM Agilent چیست؟

OpenLab ECM یک نرم افزار مدیریت داده های آزمایشگاهی است که ذخیره سازی متمرکز در محل داده های تولید شده توسط سیستم های داده Agilent و غیرAgilent و سایر نرم افزارهای آزمایشگاهی را از یک سایت واحد، در چندین سایت و در سراسر جهان فراهم می کند.

مشاهده
دامنه کاربردهای دستگاه (Inductively Coupled Plasma Mass Spectrometry) ICP-MS

 

نرم افزار Open lab چیست؟

OpenLab CDS یک سیستم داده کروماتوگرافی است که بهره وری، قابلیت استفاده و یکپارچگی داده ها را ترکیب می کند. با یک رابط کاربری می‌توانید Agilent LC، GC، تک‌قطبی LC/MS، و GC/MS و همچنین ابزارهای دیگر فروشندگان را در آزمایشگاه کنترل کنید تا آموزش و پشتیبانی را ساده‌تر کنید.

 

نرم افزار Empower چیست؟

نرم افزار Empower® 3 شما را قادر می سازد تا داده های تولید شده توسط تمام ابزار دقیق خود را مدیریت کنید، به علاوه تکنیک ها و برنامه های مختلف تشخیص، توسعه روش و اعتبار سنجی، ساختارهای شیمیایی یکپارچه و تجزیه و تحلیل پلیمر را اجرا کنید.

 

چه فشاری در HPLC استفاده می شود؟

محدودیت‌های فشار عملیاتی برای سیستم‌های HPLC معمولی (نه UHPLC) اغلب در محدوده 5800 – 7000 psi (400 – 500 bar) است که معمولاً برای سخت‌افزار ستون HPLC و مواد بسته‌بندی (ذرات کاملا متخلخل) نیز مناسب است.

 

مساحت پیک در HPLC چیست؟

  1. منطقه اوج نشان می دهد که چه مقدار از غلظت نمونه شما، یعنی برای تشخیص اشعه ماوراء بنفش و همچنین نمونه خاص شما استفاده شده است، بنابراین شما فقط آزمایش مرجع انجام دهید و این را برای درک خود مقایسه کنید. 2. ارتفاع اوج غلظت هدف شما را نشان می دهد که به این معنی است که هدف شما در نمونه شما چقدر است.

 

زمان ماند در دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا چیست؟

زمان ماند (tR) زمان سپری شده بین معرفی نمونه (شروع کروماتوگرام) و حداکثر سیگنال ترکیب داده شده در آشکارساز است.

 

چند پمپ در HPLC وجود دارد؟

3 نوع اصلی از پمپ های HPLC وجود دارد: 1. پمپ رفت و برگشتی – 90٪ استفاده. حلال به داخل یک محفظه کوچک (زمانی که شیر بازرسی حلال باز است) کشیده می شود و با حرکت رفت و برگشت پیستون موتوری (شکل 28-6 یا R5) از آن خارج می شود (زمانی که شیر بازرسی ستون باز است).

 

چرا ستون C18 در HPLC استفاده می شود؟

به دلیل کربن اضافی، C18 دارای سطح بزرگتری است که فاز متحرک باید از آن عبور کند. این زمان برهمکنش بیشتری را بین فاز باند شده و آب‌شویه‌ها ارائه می‌دهد. بنابراین نمونه کندتر شسته می شود و جداسازی بیشتری دارد.

 

محدوده HPLC چقدر است؟

در این مطالعه، محدوده مرجع هموگلوبین HPLC مشتق شده از 200 بزرگسال آفریقایی آمریکایی طبیعی به صورت زیر بیان می شود: میانگین Hb A 93.6 درصد (sd 1.3، محدوده 89.8 تا 95.2)، Hb A1 میانگین 2.0 درصد (sd 0.6، محدوده 0.8 تا 5). ، Hb F میانگین 3.2 درصد (sd 0.7، محدوده 1.7 تا 5.3) و Hb A2 میانگین 1.2 درصد (sd …

 

 

4 نوع کروماتوگرافی ستونی چیست؟

کروماتوگرافی ستونی را می توان به چهار دسته تقسیم کرد: کروماتوگرافی ستونی جذب، کروماتوگرافی ستون تقسیمی، کروماتوگرافی ستونی ژل و کروماتوگرافی ستونی تبادل یونی

 

انواع ستون های HPLC چیست؟

انواع مختلفی از ستون های HPLC با توجه به ماهیت و ظرفیت جداسازی ستون ها در تجزیه و تحلیل ترکیبات دارویی مختلف استفاده می شود.
انواع مختلف ستون های HPLC مورد استفاده در تجزیه و تحلیل

  • ستون های HPLC فاز معمولی:
  • ستون های HPLC فاز معکوس:
  • ستون های HPLC تبادل یونی:
  • ستون های HPLC استثنای اندازه:

 

کدام آشکارساز در HPLC استفاده می شود؟

آشکارساز UV یک آشکارساز بسیار رایج برای تجزیه و تحلیل دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا است. در طول تجزیه و تحلیل، نمونه از یک سلول شیشه ای شفاف بدون رنگ به نام سلول جریان عبور می کند. هنگامی که نور UV به سلول جریان تابش می شود، نمونه بخشی از نور UV را جذب می کند.

 

پمپ در HPLC چیست؟

به پمپ دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا “سیستم تحویل حلال” نیز گفته می شود. هدف پمپ حفظ جریان ثابت فاز متحرک از طریق سیستم HPLC است. این بدون توجه به فشار برگشتی ناشی از مقاومت جریان ستون دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا انجام می شود.

مشاهده
13 تکنیک برتر آزمایشگاهی که باید بدانید

 

چرا از کافئین در کالیبراسیون HPLC استفاده می شود؟

کافئین راحت است زیرا فرار نیست، به راحتی در دسترس است و اگر از آشکارساز UV استفاده می کنید، جذب اشعه ماوراء بنفش قوی دارد و برای مدت طولانی روی ستون های RP باقی نمی ماند (کالیبراسیون سریعتر).

 

وضوح در HPLC چیست؟

رزولوشن یک شاخص عملکرد HPLC مهم است که معمولاً با سرعت و میزان کامل جداسازی اجزای هدف در یک نمونه هنگام عبور از یک ستون ارزیابی می شود. تفکیک پذیری با تقسیم اختلاف زمان های نگهداری پیک بر میانگین عرض پیک اندازه گیری می شود.

 

چگونه می توانم Agilent HPLC را کالیبره کنم؟

نقطه بازرسی: تست نشتی (با افت فشار)

  1. اطمینان حاصل کنید که دستگاه برای کالیبراسیون آماده است و مراحل راه اندازی را دنبال می کند.
  2. لوله ورودی پمپ را از طریق فیلتر مکش در درجه HPLC آب قرار دهید.
  3. اجازه دهید فاز متحرک حدود 5 دقیقه جریان یابد.
  4. خروجی پمپ را با پیچ بلوک مسدود کنید.

 

چرا HPLC بهترین نوع کروماتوگرافی است؟

همچنین ستون های HPLC با ذرات جاذب کوچکتر (2 تا 50 میکرومتر در اندازه ذرات متوسط) ساخته می شوند. این به HPLC قدرت تفکیک برتر (قابلیت تمایز بین ترکیبات) در هنگام جداسازی مخلوط ها می دهد که آن را به یک تکنیک کروماتوگرافی محبوب تبدیل می کند.

 

HPLC چگونه کار می کند؟

کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC) فرآیند جداسازی اجزا در یک مخلوط مایع است. یک نمونه مایع به یک جریان حلال (فاز متحرک) که از طریق یک ستون بسته بندی شده با یک محیط جداسازی (فاز ثابت) جریان می یابد، تزریق می شود.

 

HPLC چقدر دقیق است؟

دقت محاسبه شده در محدوده 88-105.9٪ و دقت (به عنوان انحراف استاندارد نسبی) بین 2.7 و 10.9٪ بود. این نتایج نشان می‌دهد که روش توسعه‌یافته می‌تواند روشی سریع و دقیق برای تعیین کمیت سیلی‌بینین در نمونه‌های آبی باشد.

 

کدام گاز در HPLC استفاده می شود؟

نمونه توسط یک جریان گاز حامل متحرک هلیوم یا نیتروژن حمل می شود. دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا توانایی جداسازی و شناسایی ترکیبات موجود در هر نمونه ای را دارد که می تواند در یک مایع با غلظت های کم به اندازه قسمت در تریلیون حل شود.

 

چرا از  دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا برای تجزیه و تحلیل دارو استفاده می شود؟

هدف از تجزیه و تحلیل کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC) هر دارو، تأیید هویت دارو و ارائه نتایج کمی و همچنین نظارت بر پیشرفت درمان یک بیماری است.

 

فاز متحرک در  دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا چیست؟

حلال مورد استفاده برای جداسازی اجزای یک نمونه مایع برای تجزیه و تحلیل HPLC فاز متحرک نامیده می شود. فاز متحرک به یک ستون جداسازی، که در غیر این صورت به عنوان فاز ثابت شناخته می شود، و سپس به آشکارساز با سرعت جریان پایدار که توسط پمپ تحویل حلال کنترل می شود، تحویل داده می شود.

 

چرا از فشار بالا در دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا استفاده می شود؟

نقش فشار این است که فاز متحرک را از طریق ذرات کوچک بسته بندی شده در ستون کروماتوگرافی هدایت کند. برای انجام این کار، ما باید از یک پمپ فشار بالا استفاده کنیم که بتواند فشار هیدرولیک کافی برای غلبه بر مقاومت بستر پر شده را فراهم کند.

 

چرا دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا بهتر از کروماتوگرافی دیگر است؟

در مقایسه با سایر تکنیک های کروماتوگرافی مانند TLC، HPLC بسیار سریع و کارآمد است. به جای نیروی گرانش، از یک پمپ برای وادار کردن حلال مایع به داخل یک ماده جاذب جامد استفاده می‌کند و اجزای شیمیایی مختلف با حرکت با سرعت‌های مختلف از هم جدا می‌شوند.

 

 

جهت مشاوره و خرید با مشاوران واحد فروش شرکت شناسا پرتوژن ۷۵۳۱۱ – ۰۲۱ در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.