آنالیز فلزات در مواد غذایی با دستگاه جذب اتمی

شناساپرتوژن ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
دستگاه جذب اتمی agilent

آنالیز مواد غذایی با دستگاه جذب اتمی

برخی فلزات برای تغذیه ی انسان ضروری اند. برخی دیگر سمیت بالایی دارند. به همین دلیل- و برای تایید منشا و سلامت یک غذا- فلزات تریس (کم مقدار) در هر مرحله از فرایند تولید مواد غذایی کنترل و نظارت می شوند.

به طور معمول، آنالیز فلزات در مواد غذایی نیازمند استفاده از چندین تکنیک است تا طیف وسیعی از عناصر ،غلظت ها و انواع غذاها را پوشش دهد. این رویکرد هم کند و هم گران است.

دستگاه جذب اتمی تعداد زیادی از نمونه ها را برای بررسی وجود کلی فلزات سمی به سرعت غربالگری می کند. نمونه هایی که حاوی سطوح محرک از فلزاتی با اشکال یا گونه های مهم شیمیایی هستند، را می توان با تکنیک های تخصصی شرکت Agilent مانند LC-ICP-MS یا GC-ICP-MS مورد انالیز بیشتر قرار داد.

 

بیشتر بخوانید: آنالیز آب با استفاده از طیف سنجی دستگاه جذب اتمی

 

مالکیت شرکت پرتوژن شرکتی با بیش از 60 سال نوآوری در طیف سنجی جذب اتمی– سیستم های AA و ICP-OES را به محصولات ICP-MS موجود در شرکت Agilent افزوده است. طیف محصولات شامل موارد زیر است:

  • طیف سنجی جذب اتمی (AA) با تولید عالی شعله، کوره ی گرافیتی و بخار که با نیازهای آنالیزی آزمایشگاه شما مطابقت کامل و دقیقی دارد.
  • طیف سنجی نشر نوری-پلاسما جفت شده ی القائی (ICP-OES) با نمایش شعاعی یا محوری پلاسما و اندازه گیری همزمان طول موج با استفاده از یک نمای واحد برای گسترش دامنه ی داینامیک و کاهش تداخلات.
  • طیف سنجی جرمی- پلاسما جفت شده ی القائی(ICP-MS) با تحمل بالای ماتریس، دامنه ی داینامیک 9 مرتبه ای، و سلول واکنشی/برخوردی مد He (هلیوم) برای حذف قابل اطمینان تداخل در هر نمونه ای.
مشاهده
تعمیر و نگهداری سیستم های طیف سنجی جذب اتمی کوره گرافیتی

 

* اکنون شما می توانید دقیق ترین، مقاوم ترین و قابل اعتمادترین دستگاه های جذب اتمی را با هم در یک جا ببینید.

ICP-MS سری 7700 شرکت Agilent دقت بی نظیری را در نمونه های حاوی ماتریس زیاد بدست می دهد که با طراحی انقلابی نسل سوم سلول ها (ORS3)، تعریف متفاوتی از عملکرد سلول مد He ارائه کرده است.

دستگاه 7700 با مد He با پوشش اولیه ی فراگیر و دامنه ی داینامیک گسترده، بالاترین دقت و بهره وری را در آنالیز عناصر تریس موجود در غذاها و انواع نمونه های مرتبط ارائه می دهد.

 

MS سری 700 شرکت Agilent دارای بهترین عملکرد، سرعت و انعطاف پذیری است.

نمایش محوری سیستم 720/730 بالاترین حساسیت را برای سطوح تریس فراهم می کند. با استفاده از MultiCal، عناصر اصلی را می توان همزمان به طور صحیح و دقیقی تعیین مقدار کرد که این امر دامنه ی داینامیکی مورد نیاز برای شناسایی عناصر اصلی، تریس و سمی در غذا و نمونه های کشاورزی را فراهم می کند.

AA سری FS/280FS 240 شرکت Agilent با کوره ی گرافیتی GTA 120 برای شناسایی محدوده های تشخیصی بسیار پایین (ppb پایین یا ppt) ساخته شده است. این سیستم به ویژه هنگامی مفید است که تعداد آنالیت های مورد نیاز کم باشد یا مقدار نمونه بسیار اندک باشد.

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت شناسا پرتوژن در ارتباط باشید.

۰۲۱-۲۲۹۱۹۴۷۴
۰۲۱-۲۲۹۱۹۷۲۰

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.