ریل تایم PCR برای شناسایی عوامل بیماری زا (پاتوژن) و تشخیص آلرژن ها

شناساپرتوژن ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
ریل تایم PCR

آزمودن مواد غذایی بیولوژیکی

الکتروفورز و PCR رایج ترین تکنیک های آزمایش مواد غذایی بیولوژیکی به شمار می روند. به طور معمول در الکتروفورز از روش اسید- PAGE (الکتروفورز ژل پلی آکریل آمید) استفاده می شود. با این وجود، برای آماده سازی، اجرا و اسکن ژل ها و تفسیر الگوهای باندها نیاز به اپراتورهای بسیار ماهر است. علاوه براین، این روش روتین می تواند تا دو روز به طول بیانجامد که برای بسیاری از درخواست های غذایی که در آن ها تصمیم گیری باید در عرض چند دقیقه تا چند ساعت انجام شود، روندی بسیار کند است. هنگام آزمایش برای عوامل بیماری زای میکروبی، سنجش های مبتنی بر نوکلئیک اسید (مثل PCR) به عنوان جایگزینی سریع برای تکنیک های کشت باکتریولوژیک به طور فزاینده ای استفاده می شوند.

PCR ریل تایم (qPCR) عبارت است از اندازه گیری های کینتیکی در زمان واقعی. این روش در مقایسه با دستگاه PCR معمولی مزیت های قابل توجهی دارد-از جمله سرعت واکنش، حساسیت و اختصاصیت. در qPCR نیازی به باز کردن تیوب های PCR  برای انالیزهای پس از PCR  نیست و به این ترتیب از بروز آلودگی متقاطع جلوگیری می شود.

محصولات qPCR و بایوآنالایزر 2100 شرکت Agilent روش های مبتنی بر نوکلئیک اسید مقرون به صرفه و سریعی را برای اثبات صحت و سلامت غذا ارائه می دهند. شما هم چنین می توانید از بایوآنالایزر 2100 برای پیگیری کردن (فالو اپ) بررسی های کمیت سنجی استفاده کنید.

 

محصولات بیشتر: ترموسایکلر PCR ( پی سی آر ) گرادیانت

 

تشخیص چندگانه ی پاتوژن

تحولات جدیدی در Mass Codes/qPCR ایجاد شده است که امکان باز کردن ژن های فردی و واکنش دادن آن ها با برچسب های مناسبی (پرایمرها یا آغازگرها) را ایجاد کرده است. این فناوری به شما امکان می دهد تا در سطح شیمیایی به DNA دسترسی پیدا کرده و آن را دستکاری کنید و با اندازه گیری های دقیق جرمی، پاتوژن های ناشناخته را شناسایی کنید.

مشاهده
موارد استفاده رفرکتومتر-ضدیخ،عسل،لبنیات،قهوه،اوره،شوری،آبمیوه

 

شناسایی گونه ها

گرم کردن و سرد کردن پروتئین ها می تواند باعث تا خوردن یا باز شدن پیچش ساختاری آن ها شود و به این طریق شما می توانید واکنش های اختصاصی را القا کنید و یا توالی های DNA فردی را جستجو کنید. برای مثال برای شناسایی دقیق گونه های ماهیان، شما می توانید اطلاعات ژنتیکی حاصل از qPCR را با قابلیت جداسازی بایوآنالایزر 2100  ترکیب نمایید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت شناسا پرتوژن در ارتباط باشید.

۰۲۱-۲۲۹۱۹۴۷۴
۰۲۱-۲۲۹۱۹۷۲۰

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.