تعمیر و نگهداری سیستم های طیف سنجی جذب اتمی کوره گرافیتی

شناساپرتوژن ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
طیف سنجی جذب اتمی کوره گرافیتی

سیستم های طیف سنجی جذب اتمی کوره گرافیتی

اتم سازی کوره گرافیتی همراه با شعله برای آنالیز مقادیر کم فلزات در سیستم های طیف سنجی جذب اتمی استفاده می شود. طیف سنجی جذب اتمی کوره گرافیتی ویژگی ها و مزایای این گزینه را برجسته می کند. به منظور به دست آوردن بالاترین سطح قابلیت اطمینان نتایج ، نگهداری منظم ضروری است. مقاله قبلی نکاتی برای اطمینان از بالا بودن شرایط بهینه طیف سنجی جذب اتمی شما، دستورالعمل هایی در مورد نگهداری سیستمهای طیف سنج جذب اتمی شعله را پیشنهاد می کند. تعیین مقدار ناچیز و کم فلز به استفاده از مونتاژ اتمسازی کوره گرافیتی نیاز دارد. مقاله حاضر پيشنهاداتي را براي نگهداري سيستم هاي كوره هاي گرافيتی ارائه مي دهد. تعمیر و نگهداری کلی سیستم های گرافیتی می تواند بطور معمول توسط شما انجام شود اما برای برخی از وظایف، انجام کارهای تخصصی توسط مهندس خدمات ضروری است.

 

تعمیر و نگهداری معمول

تعمیر و نگهداری روزمره بیشتر شامل مشاهده بصری است که می توان قبل از استفاده از مونتاژ به راحتی انجام داد. این می تواند حداکثر در حدود 10 – 15 دقیقه طول بکشد، اما ارزش این کار را دارد که می توانید از نتایج گزارش شده اطمینان حاصل کنید.

 

محصولات بیشتر: اتمیزاسیون شعله و کوره ی گرافیتی در آنالیز طیف سنجی جذب اتمی

 

لوله گرافیت

لوله گرافیتی مهمترین ماده در مونتاژ کوره است. می توانید روزانه به صورت بصری لوله را از نظر شکاف ، تغییر شکل ، ایجاد حفره یا رسوب در اطراف سوراخ تزریق بررسی کنید. در صورت مشاهده چنین خسارت ، جایگزینی لوله بهترین گزینه است.

مشاهده
طیف سنجی جذب اتمی کوره گرافیتی-بخش ششم

 

تأمین گاز

قبل از استفاده از دستگاه طیف سنجی جذب اتمی ، از مقدار کافی گاز آرگون اطمینان حاصل کنید. فشار خروجی باید بین 50 – 60 psig حفظ شود.

 

منبع نور

لامپ کاتدی توخالی یا لامپ تخلیه الکترود باید قبل از استفاده از آن ، عمر باقیمانده کافی داشته باشد. پس از روشن شدن لامپ، باید زمان کافی برای تثبیت به آن داده شود. لامپ های کاتدی توخالی می توانند نیم ساعت طول بکشند تا یک خروجی پایدار داشته باشند و لامپ های تخلیه بدون الکترود می توانند مدت زمان تثبیت طولانی تر را نیاز داشته باشند. قبل از ورود نمونه به لوله گرافیتی ، وضعیت انرژی لامپ باید برای بازده پایدار بررسی شود.

 

تماس با حلقه ها

مانند لوله های گرافیتی، حلقه های تماس نیز باید از نظر شکاف یا گودال بررسی شوند. در صورت مشاهده چنین صدمه ای، زمان تعویض حلقه ها است.

 

لوله و پروب نمونه برداری خودکار (اتوسمپلر)

لوله نمونه برداری باید از نظر پیچ یا خم شدگی بررسی شود. لوله باید تمیز باشد و در صورت مشاهده هرگونه انسداد و یا پیچ خوردگی، بهترین راه حل جایگزینی لوله است. همچنین اگر مسدود شود باید پروب تمیز یا جایگزین شود.

 

تعمیر و نگهداری تخصصی

بسته به کاربرد و ماهیت نمونه های مورد بررسی ، حداقل یک یا دو بار در سال توجه متخصص لازم است.

 

چنین توصیه هایی شامل موارد زیر است:

  • تمیز کردن مونتاژ مکانیکی
  • تمیز کردن شکاف های نوری از هر گونه رسوبات جامد
  • بررسی حساسیت با استفاده از کالیبراسیون در برابر استانداردهای موجود
  • سیستم خنک کننده باید از نظر انسداد بررسی شود و فیلترها تمیز شوند.
  • در صورت عدم امکان تمیز کردن ، بایستی فیلتر تعویض شود
  • مونتاژ کوره گرافیتی برای تعیین سطح غلظت های پایین در حد ppb مورد استفاده قرار می گیرد.
مشاهده
آیا ویتامین D با دیابت نوع 2 ارتباط دارد؟مطالعه با کروماتوگرافی مایع

در چنین سطوح غلظتی، قابلیت تولید مجدد نتایج (دقت روش) به عوامل مختلفی از جمله آلودگی ناشی از معرف ها، نمونه گیری و خطاهای موجود در روش بستگی دارد.

با این حال، نگهداری درست از این سیستم، به شما کمک می کند تا نسبت به نتایج و طول عمر مفید سیستم اطمینان داشته باشید.

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت شناسا پرتوژن در ارتباط باشید.

۰۲۱-۲۲۹۱۹۴۷۴
۰۲۱-۲۲۹۱۹۷۲۰

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.