کروماتوگرافی گازی (GC) چگونه می تواند به آلودگی کمک کند؟

پرتوژن ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
آلودگی هوا و دستگاه GC

کروماتوگرافی گازی (GC) چگونه می تواند به آلودگی کمک کند؟

 

آلودگی هم برای سلامت انسان و هم برای سلامت کره زمین یک تهدید است. کروماتوگرافی گازی (GC) یکی از تکنیک های بسیار مورد استفاده برای نظارت و جلوگیری از آلودگی است. با نگاهی دقیق به ادامه مطلب بروید…

نظارت بر آلاینده های موجود در هوا

کروماتوگرافی گازی (GC) معمولاً برای نظارت بر آلاینده های موجود در هوایی که تنفس می کنیم استفاده می شود. تکنیک جداسازی برای درک آنچه در هوا و در چه مقداری وجود دارد بسیار مهم است. کروماتوگرافی گازی همچنین می تواند به ما بگوید که آلاینده ها در کجا شایع تر هستند و منابع بالقوه آلاینده ها و سموم را آشکار می کند.

محققان همچنین از کروماتوگرافی گازی برای نظارت بر چگونگی تغییرات آلودگی، چه در دوره های طولانی و چه حتی روزانه استفاده می کنند. به عنوان مثال، اغلب دوره‌های اوج وجود دارد که در آن آلاینده‌ها در یک روز در مقادیر بیشتری در هوا ظاهر می‌شوند.

آلاینده های موجود در هوا باعث مشکلات تنفسی، ناتوانی های مادرزادی و حتی سرطان می شوند. کروماتوگرافی گازی می تواند به دانشمندان و سازندگان کمک کند تا سطح مواد خاصی را که باعث این مشکلات می شوند، زیر نظر داشته باشند و به کاهش خطر برای مصرف کنندگان کمک کند.

جلوگیری از آلودگی

نظارت بر آلودگی یک چیز است، اما جلوگیری از آلودگی برای ایجاد تفاوت چشمگیرتر در کیفیت هوا و انتشار گازهای گلخانه ای حیاتی است. دانشمندان از کروماتوگرافی گازی (GC) برای تجزیه و تحلیل و تعیین کمیت مواد شیمیایی خاص منتشر شده در هوا استفاده می کنند، بنابراین سازندگان می توانند آنها را به حداقل برسانند یا حتی از محصولات خود حذف کنند.

مشاهده
علت زردی نوزادان و روش‌های تشخیص و درمان یرقان نوزادان

به عنوان مثال، کروماتوگرافی گازی (GC) به نظارت و تنظیم مقدار ترکیبات آلی فرار (VOCs) در هوا کمک می کند. VOC ها از همه چیز از فرش و اثاثیه داخلی گرفته تا رنگ ها و محصولات تمیز کننده منتشر می شوند. تولید کنندگان این محصولات باید اطمینان حاصل کنند که محصولات آنها دستورالعمل های ایمنی ملی را رعایت کرده و قوانین آلودگی هوا را رعایت می کنند.

در کنار بهبود محصولات خود، تولیدکنندگان مسئولیت قانونی دارند که محصولات خود را با هشدارهای کافی در مورد تهویه بر اساس محتوای محصول خود برچسب گذاری کنند. کروماتوگرافی گازی داده های شیمیایی مورد نیاز تولیدکنندگان را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

به عنوان مثال، هنگام استفاده از قوطی های رنگ نیاز به تهویه مناسب داخل اتاق داریم . این به این دلیل است که VOC هایی که رنگ ساطع می کند نیاز به تهویه سریع از اتاق دارند، تا شما آنها را تنفس نکنید.

تست سوخت

این فقط هوا نیست که حاوی آلاینده ها است – سوخت هایی که ما استفاده می کنیم حاوی سموم نیز هستند. کروماتوگرافی گازی (GC) به طور گسترده ای در صنعت سوخت برای آزمایش سطوح مواد مضر  استفاده می شود. تولیدکنندگان سوخت موظف به حفظ استانداردهای ایمنی و کاهش تأثیر آنها بر محیط زیست هستند. کروماتوگرافی گازی (GC) در سراسر صنعت سوخت برای کاهش آلودگی و خطرات سلامتی برای مصرف کنندگان و کارگران استفاده می شود

 

جهت مشاوره و خرید انواع تجهیزات آزمایشگاهی با مشاوران واحد فروش شرکت شناسا پرتوژن ۷۵۳۱۱ – ۰۲۱ در ارتباط باشید.