عیب یابی و نگهداری سیستم های جذب اتمی قسمت 2B- بهینه سازی شعله

پرتوژن ۱۴۰۲/۱۱/۰۷

این اطلاعات برای: سیستم‌های Agilent Flame AA: 55B، 240FS، 280FS کاربرد دارد

موضوع:

پس از تمیز کردن و نصب مجدد اجزای سیستم جذب اتمی شعله، بهینه سازی موقعیت برنر، سرعت جذب نبولایزر، شرایط شعله،گلس بید و پدل های میکس کننده اهمیت دارد. بهینه سازی مناسب تضمین می کند که سیستم جذب اتمی در طول عمر خود نتایج دقیقی به همراه خواهد داشت.

مراحلی که باید دنبال کرد:

با استفاده از کارت تنظیم کننده برنر، موقعیت برنر را به صورت عمودی، افقی و چرخشی بهینه کنید.

تیوب کپیلاری پلاستیکی را به نبولایزر وصل کنید. پیچ تنظیم کننده قفل کننده نبولایزر و حلقه قفل را در جهت عقربه های ساعت، تا آنجا که می روند، بپیچید.

شکل 2

برای تعیین میزان جذب نبولایزر، شعله را شعله ور کرده و آب مقطر را از یک استوانه مدرج کوچک در مدت زمان یک دقیقه خارج کنید. پیچ تنظیم کننده را طوری تنظیم کنید که میزان جذب بین 5-6 میلی لیتر در دقیقه (ml/min) باشد، سپس حلقه قفل را (پشت پیچ تنظیم کننده) سفت کنید.

شکل 3

یک روش Cu را برای بهینه سازی انتخاب یا توسعه دهید. به پنجره کاربرگ بروید و روی optimize کلیک کنید تا لامپ هالوکاتد روند پیک کردن را کامل کند. پس از تکمیل، روی Optimize Signal > Instrument Zero کلیک کنید.

محلول مس 5 ppm را آسپیره کنید. موقعیت برنر را به صورت عمودی، افقی و چرخشی بهینه کنید تا بالاترین سیگنال را ایجاد کنید.

سپس موقعیت گلس بید را برای رسیدن به حداکثر سیگنال و حداقل نویز تنظیم کنید. پنجره بهینه سازی را با کلیک بر روی OK ببندید.

برای اکثر کاربردهای شعله AA، پدلهای میکس کننده  باید در اسپری چمبر نصب شوند و گلس بید باید برای بهترین حساسیت تنظیم شود. اگر نمونه‌های سخت‌تری برای اجرا دارید، مانند درصد کل جامدات محلول بالا (TDS)، مطمئن شوید که پدل میکس کننده در داخل اسپری چمبر قرار دارند. گلس بید را حداقل نیم دور در جهت عقربه های ساعت از موقعیت حساسیت بهینه تنظیم کنید. این کار با انواع نمونه دشوار عملکرد بهتری خواهد داشت

مشاهده
پرسش و پاسخ در زمینه دستگاه جذب اتمی (اتمیک ابزوربشن)

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.