تعویض مجموعه سوزن در اتوسمپلر G1367A-D اجیلنت

پرتوژن ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
تعویض مجموعه سوزن در اتوسمپلر G1367A-D اجیلنت

تعویض مجموعه سوزن در اتوسمپلر Agilent G1367A-D

این اطلاعات برای: ماژول‌های اتوسمپلر Agilent G1367A، G1367B، G1367C، و G1367D کاربرد دارد.

 

موضوع:

 

برداشتن و نصب مجموعه سوزن در این ماژول‌های اتوسمپلر قدیمی می‌تواند مشکل باشد و ممکن است به صبر و تکنیک صحیحی که در روش زیر اشاره شده است نیاز داشته باشد.

 

مراحلی که باید دنبال کرد:

 

هشدار: به خصوص هنگامی که از حلال های سمی یا خطرناک استفاده می شود، توجه داشته باشید که ممکن است مایع در طول عمل به بیرون نشت کند. از PPE همانطور که در برگه اطلاعات ایمنی ارائه شده توسط فروشنده حلال توضیح داده شده استفاده کنید.

 

هشدار: هنگام کار با سوزن های HPLC، توصیه می شود از تیوب ایمنی سیلیکونی که همراه با مجموعه سوزن شما ارسال می شود برای پوشاندن نوک سوزن استفاده کنید تا از زخم های سوراخ شده جلوگیری شود.

برای تغییر سوزن، به نرم‌افزار Lab Advisor خود بروید و به بخش Service & Diagnostics بروید. موقعیت Maintenance مربوطه را انتخاب کنید (شکل 1، بسته به نسخه Lab Advisor شما، ممکن است متفاوت به نظر برسد).

شکل 1. تغییر موقعیت سوزن G1367A-D را تنظیم کنید

 

 

درها و سینی نمونه اتوسمپلر خود را بردارید (شکل 2).

شکل 2. برداشتن درب های اتوسمپلر

 

سوزن را با یک تیوب ایمنی سیلیکونی تمیز بپوشانید.

قفل سوزنی سیستم را باز کنید و اتصالات لوپ کپیلاری را در سمت هد تحلیلی (دستگاه اندازه گیری) شل کنید، سپس اتصالات کپیلاری را بردارید (شکل 3).

شکل 3. باز کردن قفل سوزن و شل کردن فیتینگ لوپ کپیلاری روی هد تحلیلی

مشاهده
انتخاب دتکتور مناسب برای آنالیز دستگاه کروماتوگرافی گازی (GC)

 

می توانید حلال را از تیوب محافظ لوپ کپیلاری  با یک سرنگ یا کیت نشتی بیرون بکشید.

ضایعات تیوب موجدار لوپ کپیلاری را بردارید.

گیره نگهدارنده را فشار دهید، به عقب بکشید و مجموعه سوزن را با لوپ کپیلاری از حامل سوزن خارج کنید (شکل 4).

شکل 4. برداشتن مجموعه سوزن

 

 

لوپ کپیلاری (هنوز روی مجموعه سوزن نصب شده) را از تیوب محافظ آن بیرون بکشید (شکل 5).

 

شکل 5. بیرون کشیدن لوپ کپیلاری

 

آچار 5/16 اینچ را برای نگه داشتن مجموعه در جای خود وصل کنید و از آچار 4 میلی متری برای شل کردن اتصالات لوپ کپیلاری استفاده کنید. کپیلاریی را از مجموعه سوزن بیرون بکشید (شکل 6).

 

احتیاط: مراقب باشید ورق فلزی سوزن را خم نکنید.

 

شکل 6. بیرون کشیدن لوپ کپیلاری از مجموعه سوزن

 

کپیلاری و/یا مجموعه سوزن لوپ نمونه جدید را بردارید و روند نشان داده شده در مراحل 2 تا 8 را معکوس کنید تا لوپ کپیلاری و مجموعه سوزن جدید را مجدداً در اتوسمپلرنصب کنید.

هنگامی که لوپ کپیلاری را در تیوب هدایت کننده خود قرار می دهید، ممکن است به خیس شدن کپیلاری با ایزوپروپانول قبل از قرار دادن و چرخاندن کپیلاری در حین فشار دادن آن به تیوب محافظ کمک کند. چرخش به عبور لوپ کپیلاری از زوایای 90 درجه در تیوب هدایت در پشت ماژول کمک می کند (شکل 7). وقتی از تیوب بالای هد اندازه گیری خارج شد، مرحله بعدی را ادامه دهید.

شکل 7. قرار دادن لوپ کپیلاری جدید

مشاهده
کدام آنالایزر عنصری Niton برای من مناسب است؟ راهنمای انتخاب آنالایزر XRF و LIBS دستی

 

اطمینان حاصل کنید که انتهای زنجیره سیاه را به پشت مجموعه سوزن جدید فشار دهید تا زمانی که توقف را احساس کنید. همچنین زنجیر سیاه را برای هر گونه پیوند شکسته یا اینکه آیا زنجیر از پشت اتوسمپلر شل شده است، بررسی کنید. زنجیر سیاه باید به درستی در پشت مجموعه سوزن قرار داده شود و محکم به دیواره پشتی اتوسمپلر متصل شود، در غیر این صورت ممکن است مشکلات تراز ایجاد شود. مرحله 11 را ببینید.

 

تراز بودن سوزن را در فشار دهنده سوزن حامل سوزن بررسی کنید: برای اطمینان از تراز بودن سوزن با مرکز فشار دهنده سوزن، از چند جهت مشاهده کنید. در صورت نیاز به تنظیم کوچک، مطمئن شوید که تیوب ایمنی سیلیکونی همچنان روی سوزن قرار دارد و نوک تیز سوزن را می پوشاند. سپس فشار ملایمی به وسط سوزن وارد کنید تا آن را در فشار دهنده سوزن قرار دهید.

 

تیوب ایمنی سیلیکونی را با احتیاط جدا کنید و مطمئن شوید که با نوک تیز سوزن تماس نگیرید.

 

در Lab Advisor روی Next کلیک کنید و موقعیت نگهداری را پایان دهید. در حالی که سوزن به سمت جای سوزن می رود، تراز بودن سوزن را با جای سوزن تایید کنید تا مطمئن شوید که همه آن به درستی در مرکز قرار گرفته است.

 

یک جریان معمولی پمپ را از طریق اتوسمپلردر حالت عبور اصلی اجرا کنید و فشار عادی و هرگونه نشتی را بررسی کنید. اغلب ممکن است نشتی در اتصالات پشت مجموعه سوزن رخ دهد، اما نشت می تواند از طریق تیوب محافظ عبور کند و در بالای هد اندازه گیری ظاهر شود. به منبع هر گونه نشتی دقت کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل پس از تکمیل این تعمیر و نگهداری، با نمایندگی خدمات Agilent  شرکت شناسا پرتو ژن تماس بگیرید.

مشاهده
دستگاه آنالیز شیمیایی پرتابل XRF

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.