رفرکتومترها در صنایع غذایی، کشاورزی و تولید محصولات زراعی

پرتوژن ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
خرید رفرکتومتر

رفرکتومترها در صنایع غذایی، کشاورزی و تولید محصولات زراعی

برای اهداف کنترل کیفیت مواد غذایی یا برای مدیریت کیفیت فرآیند تکنولوژیک در طول تولید غذا یا محصول می توان از رفرکتومترهای همه کاره و همچنین تخصصی استفاده کرد.

رفرکتومتر عسل 

تولیدکنندگان مواد غذایی و زنبورداران می توانند با استفاده از رفرکتومتر برای اندازه گیری عسل، میزان رطوبت را بررسی کنند . امکان تعیین کیفیت عسل با توجه به مقدار اندازه گیری شده وجود دارد

رفرکتومتر انگور

رفراکتومتر برای شراب سازان، پرورش دهندگان انگور شراب، شراب کاران به لطف توسعه داخلی خود ما ایجاد شده است و در درجه اول برای تعیین شیرینی (محتوای قند) آب انگور طراحی شده است. این رفراکتومترهاگاهی اوقات به عنوان ساکارومتر نیز نامیده می شود اگرچه دستگاه های اندازه گیری متفاوت عمل می کنند (آنها هیدرومتر هستند). با این حال، هدف استفاده از آنها یکسان است – اندازه گیری محتوای قند در محلول آبی. محتوای قند در شکر خالص/محلول آبی را می توان با هر یک از آنها اندازه گیری کرد.رفراکتومتر اندازه گیری بریکس آب انگور حاوی ذرات غیر قندی نیز می باشد.

رفرکتومتر محلول شکر (ساکارز)، جامدات شکست سنجی مربا/ژله/مارمالاد

اگر سادگی در فناوری را ترجیح می دهید، ما طیف کاملی از مدل های تک مرحله ای را برای اندازه گیری میزان قند ارائه می دهیم. محتوای قند شربت، آب میوه، آب سبزیجات، نوشیدنی های شیر/نوشیدنی های لبنی و همچنین غلظت ماده با رفرکتومترهای بریکس اندازه گیری می شود. مطابق با محتوای قند مورد انتظار (غلظت) محلول اندازه گیری شده محدوده مقیاس یکی از مدل های زیر را انتخاب کنید:

مشاهده
چرا اتمیزاسیون (اتم سازی) کوره گرافیت حساسیت بالاتری نسبت به اتم سازی شعله می دهد؟

در صورت نیاز به اندازه گیری محلول های شکر و همچنین آب نمک (محلول نمک) نیازی به خرید دو مدل نیست! همچنین مدل ترکیبی مجهز به مقیاس “نمک” و “شکر” وجود دارد.(شوری در محدوده 0 تا 28 درصد درصد قند در محدوده 0 تا 32 درجه Bx).

رفرکتومتر عرقیات

قبل از شروع تولید عرقیات، لازم است مایه میوه (فروت اسلش) به درستی تهیه شود. برای مشاهده فرآیند تخمیر (دینامیک کاهش میزان قند)  رفرکتومتر برای اندازه گیری میزان قند در محدوده 0 تا 32 درجه Bx توصیه می شود(0 از 32 گرم شکر در 100 گرم محلول).

برای اندازه گیری میزان الکل در براندی دو مدل ارائه می دهیم. پرکاربردترین رفرکتومتر برای اندازه گیری درصد الکل بر حجم است. این برای اندازه گیری “قدرت” (% VOL = ABV = درصد حجمی) میوه ای خانگی / الکل های میوه ای مانند ودکا اسلیوویتز / آلو، براندی زردآلو، براندی هلو، ویسکی مناسب است.

رفرکتومتر آبجو

وقتی آبجو دم می کنید (هم در آبجوسازی و هم در خانه) می توان از آن استفاده کرد انکسار سنج برای مخمر آبجو  این انکسارسنج قادر است میزان قند موجود در مخمر را در بازه 0 تا 32 درجه Bx و همچنین وزن مخصوص آن را اندازه گیری کند.

رفرکتومتر آب نمک، محلول نمک

شوری آب نمک و محلول های ترشی را می توان در دو سطح/واحد اندازه گیری کرد. غلظت محلول‌های رقیق‌تر بر حسب قسمت در هزار (علامت ‰)، غلظت محلول‌های رقیق‌تر بر حسب درصد (علامت درصد) بیان می‌شود.

برای اندازه گیری محلول نمک با غلظت کم از رفرکتومتر استفاده می شود که در اصل به عنوان یک انکسارسنج برای نگهداری تپه دریایی طراحی شده است . مجهز به دو مقیاس – مقیاس شوری در محدوده 0 تا 100 ‰ و مقیاس برای تعیین چگالی محلول نمک در محدوده 1000 تا 1070 کیلوگرم بر متر مکعب. همچنین برای اندازه گیری آب برای شستن غذاهای دریایی، آب معدنی شور یا برای تهیه محلول های استنشاقی و غیره مناسب است.

مشاهده
بررسی راهکارهای افزایش دقت و کارایی دستگاه اتمیک (AAS)

برای اندازه گیری محلول های نمک قوی رفرکتومتر برای آب نمک مجهز به مقیاس در محدوده 0 تا 35٪. برای تهیه آب نمک در نانوایی، گیاهان پنیر شور (مانند جدل، موزارلا، پنیر یونانی فتا، پنیر بالکان، پنیر بلغاری، بجالو سیرنه، پنیر سفید، پنیر سالاد، پنیر گوسفند)، آب نمک گوشت قبل از کباب کردن، گوشت و محلول های ترشی سبزیجات یا به عنوان مثال برای نگهداری جاده در زمستان طراحی شده است. این انکسارسنج گاهی اوقات به عنوان “نمک سنج” نامیده می شود.

در صورت نیاز به اندازه گیری محلول های شکر و همچنین آب نمک (محلول نمک) نیازی به خرید دو مدل نیست! همچنین وجود دارد مدل ترکیبی مجهز به مقیاس “نمک” و “شکر”.(شوری در محدوده 0 تا 28 درصد درصد قند در محدوده 0 تا 32 درجه Bx).

جهت مشاهده محصولات رفرکتومتر کلیک کنید

رفرکتومتر شیر، نوشابه های لبنی، لبنیات

برای تعیین کیفیت شیر ​​تازه رفرکتومتر برای تخمین میزان آب در شیر (گاو) ارائه می کنیم.

در طول تولید نوشابه های لبنی می توان از رفرکتومتر همه کاره مجهز به مقیاس Brix در محدوده 0 تا 32 درجه Bx استفاده کرد.

در صورتی که حداکثر مقدار 32 درجه Bx کافی نباشد (به عنوان مثال در هنگام تولید بستنی یا شربت) ما یک رفرکتومتر همه کاره مجهز به مقیاس Brix در محدوده 0 تا 50 درجه Bx پیشنهاد می دهیم.

رفرکتومتر شیر سویا، نوشیدنی های انرژی زا

برای اندازه گیری غلظت شیر ​​سویا که برای تولید نوشیدنی های انرژی زا می توان از رفرکتومتر مخصوص شیر سویا استفاده می شود. مجهز به دو ترازو – مقیاس برای تعیین غلظت شیر ​​سویا و با مقیاس همه کاره بریکس در محدوده 0 تا 32 درجه Bx. بنابراین می توان از آن برای اندازه گیری رایج ترین محلول های قندی – آب میوه ها نیز استفاده کرد.

مشاهده
تفاوت دستگاه HPLC با UPLC

رفرکتومتر روغن های گیاهی، امولسیون های روغنی

برای اندازه گیری امولسیون روغن معمولا دو مدل را پیشنهاد می کنیم.رفرکتومتر برای امولسیون روغن(مجهز به مقیاس Brix در محدوده 0 تا 20 درجه Bx) و رفرکتومتر برای امولسیون روغن (مجهز به مقیاس Brix در محدوده 0 تا 10 درجه Bx برای خواندن راحت مقادیر کم).

برای اندازه گیری روغن های گیاهی (روغن آفتابگردان، روغن کلزا، روغن زیتون فوق بکر و غیره) به شرح زیر طراحی شده است.انکسار سنج Brix مجهز به مقیاس در محدوده 58 تا 92 درجه Bx.

رفرکتومتر قهوه

انکسارسنج برای  باریستاها. می توان از آن برای اندازه گیری قدرت (میزان TDS – کل جامدات محلول) قهوه در حین تهیه آن استفاده کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت شناسا پرتوژن در ارتباط باشید.

۰۲۱-۲۲۹۱۹۴۷۴
۰۲۱-۲۲۹۱۹۷۲۰

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.